onsdag 16 januari 2008

I Läshörnan

Martina är i farten igen - hon är nyfiken på allas våra bokhyllor. För min del så finns för närvarande det mesta av läsningen på nätet. Eftersom jag i dagarna startar ett projekt via FOU. En kartläggning inom psykiatri. Så nu är det en blandning av psykiatri och mat, trevlig läsning! Så just nu så ligger alla romaner på hyllan - jag älskar annars alla tänkbara romaner med en och annan mordutredning. Mina 4 kokböcker som ligger på sängbordet läses förstås ändå - de kan man inte vara utan. Inte mattidningarna heller....


Kok/bakböckerna är just nu:

* Bröd av Jan Hedh ( julklappsbok)

* Nobelfesten (menyer från olika Nobelfester)

* Mina fastrars mat - mat från Maddaloni av Paolo Roberto ( läs den - mycket rolig och smarriga italienska enkla recept!)

* Street Food av Marcus Samuelsson



Övrig litteratur som jag läser nu:


* Socialstyrelsens hemsida med diverse utredningar inom psykiatri

* Olika FOU-rapporter inom psykiatri

* Diverse om vetenskaplig metodik

* Boken Forskning - en introduktion av Elisabeth DePoy, Laura N Gitlin

* Dynamisk psykiatri av Johan Cullberg


Tidningar:


* Matmagasinet

* Allt om Mat

* Idag kom buffé också...

2 kommentarer:

Martina sa...

Kul att du nappade på uppdraget. Jag är också kokboksfreak. Älskar att läsa och lära mig mer om smakkombinationer. Önskar att jag använde dem mer bara. Längtar till bokrean. Hoppas att Leilas böcker börjar dyka upp där. Jag blir lite nyfiken på forkningsprojektet du är involverad i - har det också med mat och göra?

Anna-Eva sa...

Dynamisk psykiatri är ju faktiskt ganska kul att läsa, den åker fram rätt ofta här hemma :)
Man måste ju ställa diagnos på folk he, he.