onsdag 2 januari 2008

Fylld Kycklinglårfilé



Visst är det härligt med helger men vardagens mat är inte dum den heller.
Kycklinglårfiléerna är underbara. Så smakrika och möra. De går att fylla med i stort sett det mesta. Soltorkade tomater, ost, skinka, bacon, svamp, olivröra ja det mesta helt enkelt.

Hur brukar du göra? har du ett bra tips?

Fyllda kycklinglårfiléer på mitt sätt
4 p

8 kycklinglårfiléer
200 g kantarellost eller annan valfri smaksatt ost
8 skivor kallrökt skinka
2 msk kalvfond
1 tsk sambal oelek
1 dl lätt creme fraiche
1 dl matlagningsgrädde
1 msk balsamvinäger
2 dl vatten
salt och peppar

Salta och peppra filéerna, pensla på ost på insidan av filén och på lägg en skiva skinka. Rulla ihop, fäst med tandpetare. stek filéerna så de får fin färg. tillsätt sedan resten av osten och alla övriga ingredienserna, sjud 20 minuter. Smaka av med mer salt och peppar. Servera med en god sallad och valfritt ris.

4 kommentarer:

@nemonen sa...

Hej, idag tänker jag göra din kycklinglårfilé. Jag hoppas att den smakar som den ser ut. Jag återkommer och talar om vad jag tyckte..

@nemonen sa...

Hej, idag tänker jag göra din kycklinglårfilé. Jag hoppas att den smakar som den ser ut. Jag återkommer och talar om vad jag tyckte..

annamaria sa...

Hejsan! Jag gillar denna kycklingrätt - enkel men med mycket smak. Hör av dig!

Anonym sa...

Det här var riktigt gott! Jag bytte dock ut fyllningen i kyckling mot fetaost(m. soltorkade tomater och oregano), olivolja, svartpeppar och basilika och hade klyftpotatis och wokade grönsaker till. Riktig höjdare!