söndag 23 juni 2013

Vitlöks och parmesankyckling


Hoppas ni alla har haft en superfin och härlig midsommar! Det har jag!

Kyckling, vitlök, parmesan och grädde - ja, det kan väl inte gå fel? Just det! Så himla gott kan jag meddela. Ni måste testa det här, passar både till vardag och som bjudmat. Vi är förtjusta i tomat och löksallad med trädgårdens gröna på. Självklart passar det med alla former av sallad till den här rätten.

Till er kära läsare som gärna äter LCHF så passar detta utmärkt att servera utan ris.

Nu ska jag berätta något roligt! I nästa blogginlägg ska ni få träffa min släkting Jesper! Han bakar fantastiskt! Så håll utkik!!

 Vitlöks och parmesankyckling

4 kycklingfiléer
2 buljongtärningar (jag tog en grönsak och en kött)
2 pressade vitlöksklyftor
5 dl grädde
1 dl riven parmesanost
salt, vitpeppar och paprikapulver

Sätt ugnen på 200. Lägg delade kycklingfiléer i en ugnsform, krydda. Smula över buljongtärningarna, pressa över vitlöken och häll över grädden. Strö över riven parmesan. Gratinera i mitten av ugnen ca 40 minuter. Täck med folie om ytan blir för mörk.

Servera med ris och goda grönsaker!

Inga kommentarer: